Min gamle elbil

Min gamle elbil

Om elbil bloggen

Her skriver jeg elbilens "dagbog", og mine tanker omkring brug, vedligeholdelse, opladning osv.

Bøvl

VedligeholdelsePosted by Henrik Scheel 2010-07-14 18:31:35

Jeg kørte bilens forende på ramper, for at kunne komme til under den. Planen var at pille motor og reduktionsgear ud, så jeg kunne skifte de tre tætningsringe. Den lækker olie fra gearet. For at kunne komme til, anbefales det først at tage kassen med 6 batterier ud (den sidder foran motoren). Det gik dog galt allerede da jeg forsøgte at afmontere kablet fra sikringsholderen. Den ene skrue var rustet fast, og jeg ødelagde den med en for lille torx-bit først. Så nu skal den bores ud, og det gør jeg ikke før jeg har en ny sikringsholder. Jeg fandt også ud af (ved at læse værkstedsmanualen) at man er nødt til at løsne hjulophængene for at pille motoren ud, og så går det jo ikke at den står på ramper!

Jeg fik i stedet inspiceret kullene (der er 5-6 mm tilbage, jeg troede de var færdige, fordi bilen "rykker i det" under fuld "gas", men det er de ikke. Jeg har desuden fundet ud af at bilen slet ikke kan tåle at køre med fuld gas, så det gør jeg ikke mere!

Jeg fik skiftet olien i reduktionsgearet, så må jeg bare skifte olie igen, når jeg en gang får skifter tætningsringene.

Bilen er kørende igen.

  • Comments(0)//elbil.spjeldager.dk/#post12