Min gamle elbil

Min gamle elbil

Om elbil bloggen

Her skriver jeg elbilens "dagbog", og mine tanker omkring brug, vedligeholdelse, opladning osv.

Skadet kommutator - brænder børster

VedligeholdelsePosted by Henrik Scheel 2011-04-23 14:20:36

50.265 km. Havde ved en dum fejl desværre sat bilen til at lade, så den var på 100%. Det kan batterierne ikke tåle at stå med længe, så der skulle bruges noget strøm. Jeg kørte derfor til Svane apoteket i Lyngby, og købte 15 liter destilleret vand (tappet d. 11/4-2011), til 15 kr pr. liter.

Så kan jeg lave en vandservice nu, det passer meget godt (410 Ah timer overladning), og den skal køres forsigtigt, både efter vandservice, og efter kommutator-slibning.

Jeg har købt to "kommutator-slibesten", som jeg vil forsøge at redde motoren med.

Kommutatoren har fire områder der er skadede, de sidder med 90 graders forskydning. Enten er der nogen der har holdt bilen på speederen mens den stod på en skråning (måske hos Dinitrol - øv), eller også har motoren måske en kortslutning.

Kommutatorne er skadet forskelligt to og to: De to oppe og nede ser pænest ud, de to vandret over for hinanden kunne næsten ikke trækkes ud af holderen, pga. den "opkogning" der kan ses på kanten af anlægsfladen.

Jeg har bedt om hjælp (rådgivning) på det norske elbilforum: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3596.0.html

  • Comments(0)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.